• 01
  • 02
  • javascript image slider
  • 04
1 2 3 4
css slideshow by WOWSlider.com v8.8

     Tradiții Pascale

     Se apropie Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului, când bucuria, speranța şi iertarea îşi fac sălaş în sufletele creștinilor. Unul dintre obiceiurile acestei sfinte sărbători este vopsitul ouălor, care simbolizează biruința vieții asupra morții. 20220329 114815

     În cadrul orei de religie, marți, 29 martie 2022, elevii clasei a II - a de la Şcoala Gimnazială Şaroș pe Târnave, coordonați de domnul profesor Andreescu Alin Cristian, au desfășurat o activitate practică în cadrul căreia au pregătit coşuleţul cu ouăle de Paşti pe care le-au pictat conform tradiţiei.

  • Clasa a II - a  Şcoala Gimnazială Şaroș pe Târnave -  Tradiții Pascale -
Clasa a II - a  Şcoala Gimnazială Şaroș pe Târnave -  Tradiții Pascale - 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
image slider by WOWSlider.com v9.0

 

«Activități extrașcolare învățământ primar»

ZIUA TEATRULUIRR

     Luni, 28 martie, am sărbătorit Ziua Teatrului. Elevii clasei a 4 A au jucat sceneta “Rapunzel” in limba engleza pe scena din sala festivă a Liceului “Timotei Cipariu”. Publicul, format din domnul director, doamna director adjunct, profesori, învățătoare și numeroși elevi, s-a bucurat de o interpretare originala a basmului german. 

     Micuții actori au avut mari emoții, dar au reușit sa joace cu mult talent. Cu siguranța participanții își vor aminti cu drag de aceasta zi, de sceneta “Rapunzel”.

Prof. Adina Covrescu.

4A r1     4A r2

 

 «Activități extrașcolare învățământ primar»

 22 MARTIE 2022

ZIUA MONDIALĂ A APEI 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘAROȘ PE TÂRNAVE

                 zma

               Natura în care trăim ne oferă totul. De noi depinde ca generațiile viitoare să se bucure de aceleași frumuseți și bogății naturale ca și noi.

Elevii, viitorii cetățeni ai planetei albastre trebuie să conștientizeze importanța apei pentru viața Terrei.

                      Sărbătorirea Zilei Mondiale a Apei are ca scop aducere în atenția opiniei publice a problemelor legate de necesitatea protejării cantitative și calitative a apelor și de a pune în adevărata lumină rolul, îndatoririle și responsabilitățile celor cu atribuții în întreținerea, valorificarea și protejarea surselor de apă.

                   Elevii clase a -IV-a ,de la Școala Gimnazială Saroș pe Târnave ,au celebrat această zi cu entuziasm , iar la finalul orei  au înțeles că fiecare picătură de apă contează .

                      Coordonator: Prof.înv.primar: Horvat Andreea Maria


3s     1

2s
  

 

  «Activități extrașcolare învățământ primar»

 

CARNAVALUL PRIMĂVERII

 

    Carnavalul este o perioadă care precedă postul în unele țări, când au loc petreceri populare însoțite de deghizări, care alegorice, focuri de artificii etc.

Etimologic, cuvântul „carnaval“ se trage din dialectul milanez („carne vale“) și înseamnă literal „adio carne“. El datează din perioada în care biserica a impus ca aceste festivități să aibă loc doar înaintea postului de reculegere, rugăciune și abstinență, care premerge Paștele.

Carnavalul este o sărbătoare care-și trage originea încă din timpul romanilor și grecilor, care obișnuiau să sărbătorească, la început decarnaval an, renașterea vieții, primăvara. Pe întreaga suprafață a Europei, în special în Spania, Portugalia sau Franța, populația obișnuia să organizeze festivități, mai mult sau mai puțin ad-hoc, sărbătorind prin dans și baluri mascate carnavalul de început de an.” https://ro.wikipedia.org/wiki/Carnaval

     „În vremurile de mult apuse, carnavalul îmbrăca însă un vesmânt mult mai important decât azi, constituind un prilej de „răsturnare autorizata a ierarhiilor” – unica zi din an când oamenilor de rând le era permis să inverseze rolurile cu cei privilegiați de soartă – prilej de sărbătoare în care se abandonau regulile rigide ale claselor sociale și populația își putea permite să se lase purtată în voia glumei.

În mod simbolic, serivitorii puteau deveni pentru o zi stăpâni, iar stăpânii se puteau deghiza în cerșetori, fără să se producă răsturnări sociale efective.

Carnavalul, în mod mai mult sau mai puțin conștient, servea așadar și ca instrument psihologic de divertisment pentru mase, oferind oamenilor de rând posibilitatea de a da frâu fanteziei și a-și îndeplini fie și măcar pentru o zi, un vis menit să se destrame în zori, dar veșnic alimentat pentru noi roluri în anii următori – o iluzie care le îndulcea cât de cât traiul de zi cu zi și le abătea atenția de la problemele serioase cu care se confruntau în mod frecvent. 

Carnavalul constituie o sărbătoare care se bucură de o popularitate imensă în numeroase țări, datorită posibilității de a utiliza măști și costume din cele mai nostime și a facilita transformarea omului obișnuit, fie și măcar pentru o zi, într-un personaj aparte.“   http://mythologica.ro/carnavalul-istorie-semnificatii-traditie-si-curiozitati/

     Elevii claselor Pregatitoare A, I a A, a II a A și B, a III a A, a IV a B și cei ai secției germane primare ale Liceului “Timotei Cipariu” Dumbrăveni, supravegheați și coordonați de doamnele învățătoare,  Dobroveanu Rodica, Duda Doina, Voicu Matei Alina, Iftime Mihaela, Vereș Maria, Savu Adela, Ludvig Monika și Vaida Simona, au profitat de oportunitatea de a utiliza măști și costume cât mai interesante, pentru a se transforma într-un personaj aparte și a petrece o după masă minunată cu dans și voie bună la CARNAVALUL PRIMĂVERII.

  • Image1
  • Image1_2
  • Image1_4
  • Image1_5
  • Image1_6
  • Image1_8
  • Image1_10
  • Image1_12
  • Image1_16
  • Image1_18
  • Image1_19
  • Image1_21
  • Image1_24
  • Image1_25
  • Image1_26
  • Image1_30
  • Image1_31
  • Image1_32
  • Image1_33
  • Image1_35
  • html5 slider
  • Image1_38
html5 slider by WOWSlider.com v9.0

 

«Activități extrașcolare învățământ primar»