
Anul V - 2026
Anul IV - 2025
16 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a douăsprezecea a marcat încheierea stagiului de pregătire practică pentru elevii claselor a X-a S (specializarea tehnician în activități economice, domeniul economic) și a X-a M (specializarea mecanic auto, domeniul mecanică).
Activitatea a inclus o retrospectivă a întregii perioade de practică, urmată de o sesiune de feedback care a evidențiat progresul elevilor și impactul formativ al experienței.
Programul zilei a continuat cu o excursie culturală în orașul Edessa, un loc cu peisaje spectaculoase, cascade impresionante, străzi pietruite și o atmosferă autentică și ospitalieră.
Ziua s-a încheiat cu festivitatea oficială de final, un moment de bilanț și recunoaștere a implicării tuturor celor care au contribuit la succesul acestui stagiu.
Felicitări participanților! Vă așteptăm cu drag acasă!

15 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a unsprezecea – Formare profesională și aprofundare a cunoștințelor
Elevii clasei a X-a S au desfășurat activități aplicative în cadrul Workshop-ului început cu o zi înainte, înregistrând plata unui avans pentru un potențial client al Hotelului Balkan. Au fost analizate situații posibile precum stornarea facturii în urma unei erori, anularea sejurului din motive obiective și reținerea unui comision justificat.
Clasa a X-a M a desfășurat activități practice în atelier, constând în montarea unui motor Opel, cu accent pe garnitura de chiulasă, chiulasă, lanț de distribuție și pompa de apă.
În al doilea Workshop planificat astăzi pentru elevii ambelor clase, tema abordată a fost mitologia greacă. Cei 12 zei ai Olimpului au fost studiați din perspectiva punctelor forte și a vulnerabilităților.
Felicitări elevilor pentru seriozitate și implicare!

14 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a zecea de practică – plină de provocări și învățare!
Elevii clasei a X-a S au descoperit cum funcționează un sistem CRM (Customer Relationship Management), esențial în loializarea clienților. Au discutat despre importanța bazei de date în relațiile B2B (Business to Business), completarea documentelor (factura), înregistrarea clienților cu CNP/cod fiscal, și clasificarea serviciilor hoteliere (camere, mese, băuturi, sucuri, stele și chei). Spiritul de echipă a fost la înălțime!
Între timp, clasa a X-a M a demontat complet un motor de Opel Vectra (1992). Elevii au constatat o defecțiune: un segment rupt la cilindrul 4, după care au trecut la reparații și înlocuirea componentelor defecte.
Practică reală, experiență valoroasă, pași siguri spre carieră!

13 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a noua – simțuri și mecanisme!
Clasa a X-a S a explorat cele 5 simțuri esențiale în marketing: văzul – pentru haine și produse atractive, auzul – pentru muzică sau reclame memorabile, tactilul – pentru texturi, mirosul și gustul – cruciale în industria alimentară. Prin simțuri ne conectăm la amintiri, tradiții și oameni dragi. Primul impact contează: aspectul este „simțul” care ne atinge prima dată!
Clasa a X-a M s-a ocupat de partea practică: demontarea unei cutii de viteze. Elevii au explicat clar pozițiile acesteia în funcție de viteze și modul de funcționare la neutru.
Teorie și practică, îmbinate perfect!
PARTICIPANȚII CELUI DE-AL PATRULEA AN DE PROIECT
- COSTEA MARINEL - ANHEL – clasa a X-a M
- CERCHEZAN LARISA - RODICA – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre clienți si producători
- cum să ai o afacere de succes
Ce îmi place :
- natura și lucrurile descoperite în natură și despre natură
- DAVID GABRIELA – ADRIANA – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre cele cinci simțuri esențiale în marketing
- despre organizarea optimă a unui depozit
- despre așezarea mărfurilor la raft
Ce mi-a plăcut:
- Excursia la Meteora - Priveliște spectaculoasă, natura verde din jur face ca locul să pară de poveste. Mănăstirile, construite pe stânci impresionante, îmbină liniștea spirituală cu frumusețea peisajului și credința pe deplin.
Ce m-a impresionat:
- credința oamenilor față de Dumnezeu
- atenția la detalii a iconarilor.
- HORVAT IOAN – CRISTIAN – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre recepția de mărfuri în depozit: etape, bune practice
- despre logistica unui depozit de marfă
Ce mi-a plăcut:
- Am fost extrem de impresionat de excursia la muntele Olimp și de priveliștile de poveste.
- ZALAR IULIANA - BIANCA – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre clienți și producători
- cerere și ofertă
Ce mi-a plăcut:
- explicațiile detaliate legate de nevoile clienților și modul în care producătorii le pot satisface
- BABOIU ANTONIA – GIULIA – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre cele cinci simțuri esențiale în marketing
- circuitul documentelor în cadrul unei firme
Ce mi-a plăcut
- activitățile interactive, exemplificările personalizate
- FURDUI ROBERT - ȘTEFAN – clasa a X-a M

12 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a opta – Activități intense și variate!
Clasa a X-a S a discutat în cadrul unui atelier de lucru despre consum: necesitate sau dorință? Elevii au aflat despre comportamentul consumatorului, serviciile dedicate acestuia și rolul esențial al producătorului. S-a subliniat importanța identificării nevoilor reale ale clienților și oferirea unor produse de calitate superioară. Clientul trebuie să înțeleagă dacă achiziția este o nevoie sau o simplă dorință, analizând atent prețul, calitatea și serviciile.
Clasa a X-a M s-a implicat practic: au demontat ambreiajul, folosind o trusă specială de scule, și au înlocuit un filtru de motorină spart la un Ford Transit din 1985. Filtrul nou a fost montat cu succes.
Experiență practică și utilă!
Clasa a X-a S a discutat în cadrul unui atelier de lucru despre consum: necesitate sau dorință? Elevii au aflat despre comportamentul consumatorului, serviciile dedicate acestuia și rolul esențial al producătorului. S-a subliniat importanța identificării nevoilor reale ale clienților și oferirea unor produse de calitate superioară. Clientul trebuie să înțeleagă dacă achiziția este o nevoie sau o simplă dorință, analizând atent prețul, calitatea și serviciile.
Clasa a X-a M s-a implicat practic: au demontat ambreiajul, folosind o trusă specială de scule, și au înlocuit un filtru de motorină spart la un Ford Transit din 1985. Filtrul nou a fost montat cu succes.
Experiență practică și utilă!

11 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a șaptea
Această zi a fost dedicate unei excursii care le-a purtat pașii participanților noștri spre locuri pline de liniște, istorie și peisaje uimitoare. Clasele a X-a S și a X-a M au vizitat Mănăstirea Sf. Efrem Sirul, o mănăstire de maici construită din cărămidă, unde au aflat despre viața sfântului născut în Sirea, cel care a tradus prima Biblie.
S-au închinat la moaștele sale și au descoperit rucodelia – lucrul mâinilor măicuțelor, adevărate opere de artă.
Au continuat traseul spre Mănăstirea Sf. Dionisie, apoi au urcat spre Muntele Olimp, unde au admirat „Cada lui Zeus”, o minune a naturii care le-a tăiat respirația.
O zi de suflet și descoperire!

10 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a Șasea – Practica continuă!
Dimineața
Ambele grupe:
Recapitularea cunoștințelor asimilate în timpul activităților din săptămână
Test de evaluare a cunoștințelor dobândite în prima săptămână de practică
După-amiaza
Clasa a X-a S – Workshop: Fidelizarea clienților
Profilul clientului: informat, asumat
Mediu de proveniență: rural vs. urban
Mediul urban oferă acces rapid la informație
Venituri: constante, medii spre mari
Departamente vizate: marketing, vânzări, relații cu clienții – toate contribuie la satisfacerea clientului
Clasa a X-a M – Acțiune de ecologizare
Curățarea plajei Grijă pentru mediul înconjurător
Protejarea naturii de poluarea solului prin reducerea deșeurilor
PARTICIPANȚII CELUI DE-AL PATRULEA AN DE PROIECT
- PODAR RALUCA – DARIA – clasa a X-a S
Ce am învățat până acum:
- strategii folosite pentru a fideliza clienții
- strategii de marketing care asigură vânzări ridicate
- circuitul principalelor documente contabile într-o companie
Ce mi-a plăcut:
- natura în toată splendoarea ei
- experiențele și locurile de neuitat
- CERCEA SIMON – ANTONIO – clasa a X-a S
Ce am învățat:
- tipuri de clienți
- diferite situații economice
- ce e nevoie pentru a fi un bun antreprenor
Ce îmi place:
- atmosfera plăcută și relaxantă
- respectul acestui popor față de istorie
- POP COSMINA – MARIA – clasa a X-a M
- POPA FLORINA – MĂRIOARA - clasa a X-a S
Ce am învățat:
- despre tipologii de clienți
- rațional vs. irrational
- departamentele dintr-o companie
Ce îmi place:
- amabilitatea persoanelor din organizația – gazdă
- explicațiile sunt mereu însoțite de exemple din viața reală
Ce mi-a plăcut:
efectuarea unui exercițiu despre o cafea cu aromă de ciocolată Dubai
- SOPA MARA – MARIA - clasa a X-a S
Ce am învățat până acum:
- economia este tot timpul în mișcare
- diferențele dintre sistemul economic românesc și cel grecesc
Ce îmi place:
- peisajul superb
- lucrurile noi pe care le descopăr în fiecare zi.

9 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a cincea
Excursie la Meteora – clasele a X-a S și a X-a M
Meteora se află în centrul Greciei, în Macedonia Centrală, fiind al doilea complex monahal ca mărime și importanță. Participanții noștri au pornit din Leptokaria spre Kalambaka, cu oprire în Larisa. Au vizitat un atelier de icoane. Apoi au aflat lucruri interesante despre istoria renumitului complex monahal. În secolul XVI au fost construite 16 mănăstiri, din care 6 sunt funcționale: Sf. Ștefan, Sf. Treime, Varlam, Roussanou, etc. Călugărul Varlam a întemeiat prima mănăstire. Unele dintre mănăstiri au fost incendiate de otomani.
Peisajul magnific pare nepământean iar stâncile sunt spectaculoase. Au vizitat Riviera Olimpică: Paleos Pantelimonas, Nei Pori (plajă nisipoasă), cetatea Platamonas (construită de un rege francez). Au vizitat Defileul Tembi, munții Ossa și Olimp.

8 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Ziua a patra
Clasa a X-a S
Astăzi, participanții au vizitat un supermarket dintr-o zonă turistică. Antreprenorul le-a povestit cum a început cu un magazin mic în centrul orașului, visând să creeze o companie mare. A reușit și acum are 400 de magazine în Grecia, cu 11.000 de angajați.
Magazinul principal e în Salonic. Sunt raioane separate pentru lactate, carne, fructe etc. Carnea este tăiată și pregătită în magazin. Au produse casnice, promoții zilnice și prețuri actualizate.
Domnul Ianis a explicat organizarea, de la curățenie la schimbarea prețurilor. Fructele sunt la subsol, iar marfa este adusă zilnic printr-o poartă mare.
Clasa a X-a M
Participanții au demontat cureaua de distribuție și pompa de injecție la o camionetă Toyota diesel, fabricată în anul 1980, în vederea reglării pompei de injecție. De asemenea, în cadrul aceleiași manopere, a fost demontată și pompa de apă.

7 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
A treia zi a stagiului de pregătire practică
Clasa a X-a S
Tema workshop-ului de azi a constat în prezentarea modului de funcționare a unui hotel în funcție de sezon, meniu, destinație.
Participanții noștri au descoperit cum se efectuează tranzacțiile hoteliere, recepția clienților și plecarea din hotel a acestora.
De asemenea, au învățat cum se folosește platforma pentru clienți și cât de importante sunt serviciile oferite de hotel.
Clasa a X-a M
Astăzi, participanții noștri au demontat scutul de la baia de ulei a unui autoturism marca Opel Astra și au efectuat schimbul de ulei.
O altă activitate a implicat demontarea și remontarea unor părți componente ale motorului, supape, arcuri.
După amiază, elevii au fost răsplătiți cu o excursie în frumosul oraș Salonic.

6 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
A doua zi a stagiului de pregătire practică
Elevii clasei a X-a S au vizitat Katalinas Cava, o fabrică și depozit en gros de vinuri și sucuri naturale și carbogazoase, care se află la o distanță de 15 km de Leptokaria.
Fabrica / depozitul en – gros funcționează întregul an. Perioada prosperă este cuprinsă între lunile mai și octombrie, atunci când vânzările sunt mari , iar firma funcționează cu 25 de angajați. În celelalte luni , pe timp de iarnă, personalul numără 12 angajați.
Elevilor le-a fost prezentat istoricul firmei, departamentele din cadrul acesteia și responsabilitățile fiecăruia dintre ele. Elevii au fost încântați să studieze modul în care se completează o factură, precum și modul de preluare a comenzilor.
Elevii din clasa a X-a M au fost instruiți în ceea ce privește normele de protecția muncii în service-ul auto în care vor desfășura stagiul de pregătire practică timp de două săptămâni. S-au familiarizat cu toate spațiile specifice Atelierului Auto și li s-au prezentat potențialele accidente / riscuri în cazul în care normele de Protecția Muncii nu sunt respectate.

5 Mai 2025 - “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ EUROPENE” Proiect ERASMUS + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000228318
Proiectul Erasmus Plus VET continuă și în acest an. Astăzi, 5 mai 2025, grupul nostru alcătuit din 26 de elevi de la specializările Tehnician în activități economice și Mecanic auto, alături de doi profesori însoțitori, și-a început stagiul de pregătire practică de două săptămâni în cocheta stațiune Leptokarya, Grecia, acolo unde muntele se întâlnește cu marea.
În această primă zi, elevii s-au întâlnit cu reprezentanții organizațiilor gazdă care le-au prezentat programul activităților pe parcursul celor două săptămâni, regulile pe care le vor respecta, precum și principalele norme de protecția muncii.
După amiază, atât elevii cât și profesorii însoțitori s-au familiarizat cu complexitatea alfabetului grecesc.

ANUNȚ SELECȚIE PARTICIPANȚI ERASMUS PLUS VET - ANUL AL PATRULEA AL PROIECTULUI
« Dacă nu se încarcă anunțul, deschideți aici »
Anul III - 2024
PROIECT ERASMUS PLUS NR. 2023-1-RO01-KA121-VET-000135133 FLUX II – SPECIALIZAREA: TEHNICIAN ÎN ACTIVITĂȚI ECONOMICE
Un grup de 20 elevi, însoțiți de 2 profesori, au participat la activitățile dedicate stagiului de pregătire practică din Paralia Katerini, din cadrul proiectului ERASMUS nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000135133, în perioada 17.06.2024 – 28.06.2024.

Proiect Erasmus cu numărul 2023-1-RO01-KA121-VET-000135133 - Euro Education Services
During their stay, the 20 students, accompanied by 2 teachers from Liceul "Timotei Cipariu" Dumbraveni were engaged in various educational activities, including immersive role-plays...


Proiect Erasmus Plus nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000135133 - Săptămâna unu
Liceul nostru se află în al treilea an de acreditare. În acest an, primul grup de elevi care desfășoară un stagiu de pregătire practică de două săptămâni în frumoasa Grecie este constituit din 10 elevi din clasa a X-a specializarea mecanic auto. Cei 10 participanți au finalizat duminică, 09.06.2024, prima săptămână de practică...

ANUNȚ SELECȚIE PARTICIPANȚI ERASMUS PLUS VET - ANUL AL TREILEA AL PROIECTULUI - 2024
ANUNȚ SELECȚIE PARTICIPANȚI ERASMUS PLUS VET - ANUL AL TREILEA AL PROIECTULUI
„Următorul pas spre succesul profesional prin stagii de practică europene”
Număr proiect : 2023-1-RO01-KA121-VET-000135133
Liceul ‚,Timotei Cipariu” Dumbrăveni anunță concursul de selecție a elevilor participanți la stagiul de pregătire practică în Grecia, Paralia Katerini, care va avea loc în perioada 03.06.2024- 14.06.2024 (flux 1 - mecanici auto), respectiv 17.06.2024 – 28.06.2024 (flux 2 - tehnicieni în activități economice)
ÎN ANUL ȘCOLAR 2023 – 2024, PROIECTUL SE ADRESEAZĂ ELEVILOR DE CLASA A X-A ȘI A XI-A DE LA CALIFICARILE:
- TEHNICIAN ÎN ACTIVITĂȚI ECONOMICE (X S)
- MECANIC AUTO (X M)

- TEHNICIAN ÎN ACTIVITĂȚI ECONOMICE (XI S) – în limita locurilor rămase libere
Număr de locuri disponibile: 30
SELECȚIA se va face pe baza unui CONCURS care va consta în:
- ANALIZA DOSARULUI PERSONAL (50 puncte)
- INTERVIU (25 puncte), prin intermediul căruia se va aprecia motivația elevului de a participa la stagiul de instruire practică și de a se dezvolta profesional și personal.
- TEST DE COMUNICARE IN LIMBA ENGLEZĂ (25 puncte) (nivel minim acceptat A2- producere mesaje orale), care se va susține în cadrul interviului mai sus menționat.
DOSARUL PERSONAL va conține următoarele documente:
Fișa - tip de înscriere – anexa 1;
- Copie certificat de naștere
- Copie după CI;
- CV-Europass în limba română;
- Scrisoare de intenție care va cuprinde: date de identificare ale candidatului, modul în care mobilitatea de formare răspunde nevoii de dezvoltare profesională a candidatului,
- modul în care candidatul își propune să utilizeze, în școală și în viitoarea carieră profesională, competențele dobândite pe parcursul stagiului de formare;
- Acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită (pentru elevii minori) – Anexa 2;
- Angajament de respectare a programului și a activităților prevăzute în proiect pe perioada stagiului - Anexa 3
- Recomandare dată de dirigintele clasei care va preciza: calități, competențe, capacitate de relaționare și muncă in echipă - Anexa 5
- Recomandare din partea profesorului de specialitate – Anexa 6
- Adeverință de elev eliberată de către serviciul secretariat (Anexa 4), care va preciza:
• numărul de absențe nemotivate din anul școlar anterior;
• media 10 la purtare obtinuta in anul școlar anterior;
• media aritmetică calculata intre mediile anuale obtinute la disciplinele de specialitate si media anuala obtinuta la limba engleză din anul școlar anterior (2022 - 2023); - Adeverință de la medicul de familie în care să se precizeze dacă elevul este în evidență cu boli cronice (și care sunt acestea) și care să ateste faptul ca elevul este apt medical să participe la activități transnaționale de instruire practică;
- Declarație privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 7)
* Anexele se primesc de la secretariat.
PERIOADA SELECȚIEI: 13 – 23 februarie 2024
-
- 13 - 19 februarie 2024 (8:00 – 14:00) - DEPUNEREA DOSARELOR (8:00 – 14:00) LA SECRETARIATUL ÎNSTITUȚIEI DE ÎNVĂȚĂMÂNT
- 17 februarie 2024 – EVALUAREA DOSARELOR
- 20 - 21 februarie 2024 - DESFĂȘURAREA INTERVIULUI
- 22 februarie 2024 – AFIȘAREA REZULTATELOR ȘI DEPUNEREA CONTESTAȚIILOR (12:00 – 14:00)
- 23 februarie 2024 – SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR ȘI AFIȘAREA REZULTATELOR FINALE
-
Menționăm că selecția elevilor se va realiza de către Comisia de Selecție a participanților pentru mobilități. În procesul de selecție se va avea în vedere respectarea următoarelor principii: egalitatea de șanse, transparența decizională și evitarea conflictelor de interese.
Anunțul privind rezultatele selecției si punctajul obținut la fiecare probă în parte va fi făcut public pe site-ul liceului și pe pagina de Facebook a acestuia, precum și prin afișarea acestuia în școală. Rezultatele obținute de participanți vor fi afișate în ordinea descrescătore a punctajelor obținute. Pentru fiecare flux de elevi vor fi selectate și 2 rezerve.
Echipa de proiect
Anul I - 2022
ANUNȚ DE SELECȚIE ERASMUS+ An I
ANUNȚ DE SELECȚIE
ÎN VEDEREA PARTICIPĂRII LA PROIECTUL ERASMUS PLUS VET MOBILITY, PROIECT FINANȚAT DE UNIUNEA EUROPEANĂ:
Nr. 2021-1-RO01-KA121-VET-000011460 -„Următorul pas spre succesul profesional prin stagii de practică”,
BENEFICIAR: Liceul “Timotei Cipariu” Dumbrăveni
PARTENERI:
-
- EURO EDUCATION SERVICES PC - organizație intermediară
- TOURISTIKES KAI XENODOHIAKES EPIHEIREISEIS AKTI MUSSON A.E - organizație gazdă
- DIMITRIOU TOURISTIKI XENODOHIAKI EMPORIKI A.E - organizație gazdă
-
OBIECTIVUL PROIECTULUI:
-
- Dezvoltarea profesională și personală a participanților pentru o integrare și o adaptare ușoară la cerințele pieței muncii din domeniul economic
-
CONŢINUTURILE DEZVOLTATE VOR FI URMĂTOARELE:
Aplicarea conceptelor de bază ale contabilității
Întocmirea / completarea documentelor primare
Gestionarea și arhivarea documentelor
Utilizarea metodelor, procedeelor și principiilor contabilității
Efectuarea de calcule specifice
GRUP ȚINTĂ: elevi din clasa a X-a și a XI-a Servicii - filieră tehnologică, calificarea Tehnician în activități economice
PERIOADA MOBILITĂȚII: 02.05.2022- 14.05.2022
NUMĂRUL DE LOCURI DISPONIBILE: 15
PERIOADA SELECȚIEI: 7 – 23 februarie 2022
Etape:
-
- 7 - 16 februarie 2022 - DEPUNEREA DOSARELOR
- 17 - 18 februarie 2022 – REPARTIZAREA CANDIDAȚILOR
- 21 - 22 februarie 2022 - DESFĂȘURAREA PROBELOR DE SELECȚIE
- 23 februarie 2022 – AFIȘAREA REZULTATELOR ȘI DEPUNEREA CONTESTAȚIILOR
-
CONDIȚII DE ELIGIBILITATE:
-
- elevi în clasa a X- a și a XI -a Servicii - calificarea Tehnician în activități economice
- nu au beneficiat de altă finanţare din alte proiecte finanţate de UE, pentru efectuarea stagiului de practică;
- dosarul de candidatură va fi complet şi corect întocmit;
- respectarea termenului de înscriere a candidaţilor.
-
CRITERII DE SELECȚIE:
- Să dovedească un nivel corespunzător al competenţelor profesionale atestate prin probele scrise și practice de specialitate dar și prin recomandarea eliberată de profesorul de specialitate și media din anul școlar anterior;
- Să dovedească un nivel corespunzător al competenţelor lingvistice rezultat în urma probei scrise și orale la limba engleză dar și a mediei la disciplina respectivă în anul școlar 2021-2022;
- Să fie motivati pentru dezvoltarea competenţelor profesionale în cadrul unei mobilități și să valorifice rezultatele obținute în propria-i formare profesională, aspect apreciat prin scrisoarea de intenție;
- Să aibă abilități de comunicare, relaționare, inițiativă organizatorică – rezultate din evaluarea recomandării eliberate de profesorul diriginte;
- Să aibă acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită;
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:
1. Cerere - tip de înscriere ;
2. Copie după CI;
3. CV-Europass în limba română;
4. Scrisoare de intenție care va cuprinde: date de identificare ale candidatului, modul în care mobilitatea de formare răspunde nevoii de dezvoltare profesională a candidatului, modul în care candidatul își propune să utilizeze, în școală și în viitoarea carieră profesională, competențele dobândite pe parcursul stagiului de formare;
5. Acordul scris al părinților sau tutorilor legali pentru deplasarea în străinătate în perioada stabilită (pentru elevii minori);
6. Recomandare dată de dirigintele clasei cu precizarea notei la purtare ăn anul școlar anterior / pe semestrul I al anului școlar în curs
7. Adeverință de elev în care sunt precizate mediile la disciplinele de profil și limba engleză în anul școlar anterior.
8. Adeverintă studii
9. Adeverință de la medicul de familie care să ateste că este clinic sănătos și apt pentru a călători și a desfășura stagiul.
10. documente activități extrașcolare
11. alte documente justificative (caz social, persoană defavorizată, etc)
Documentele vor fi realizate într-un singur exemplar și introduse în ordinea prezentată mai sus, într-un dosar din PVC cu șină.
PROBELE DE CONCURS:
1. Proba scrisă - pentru evaluarea competențelor profesionale din modulele vizate;
2. Proba practică pentru evaluarea competențelor profesionale din modulele vizate;
3. Proba scrisă – pentru evaluarea competențelor lingvistice - limbă engleză ;
4. Proba orală - evaluare a competențelor de comunicare în limba engleză;
CE PRESUPUNE ACEST PROIECT ERASMUS PLUS

CE PRESUPUNE ACEST PROIECT ERASMUS PLUS INTITULAT “URMĂTORUL PAS SPRE SUCCESUL PROFESIONAL PRIN STAGII DE PRACTICĂ”?
În perioada 2022 – 2027, elevi care studiază în cadrul calificărilor Tehnician în activităţi economice (din clasele a X-a și a XI-a) și Mecanic auto (clasa a X-a) la Liceul ”Timotei Cipariu” Dumbrăveni, vor participa la stagii de pregătire practică de 14 zile în Grecia, în Paralia Katerini. Organizaţiile în cadrul cărora se vor desfășura stagiile de practică oferă servicii de consultanţă şi formare profesională la standarde internaţionale, având competenţe în evaluarea şi validarea stagiilor de practică şi de formare.
Fondurile obținute pentru punerea în practică a acestui proiect vor acoperi integral pentru participanții la mobilitate costurile legate de transport, cazare și masă, toate documentele necesare deplasării (polițe de asigurare de sănătate), precum și pentru activități culturale incluse în programul deplasării.

Despre ERASMUS+
|
Erasmus+ este programul Uniunii Europene în domeniile educație, formare profesională, tineret și sport pentru perioada 2021-2027; acesta oferă oportunități de mobilitate și cooperare pentru toți actorii implicați activ în domeniile menționate, fie ca persoane sau ca instituții/organizații. Programul este un instrument-cheie care sprijină îndeplinirea obiectiveleor stabilite la nivel european prin Spațiul european al educației, Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027), Strategia UE pentru tineret, Agenda pentru competențe în Europa și Planul de lucru al Uniunii Europene pentru sport. Obiectivul general al programului Erasmus+ este de a sprijini dezvoltarea educațională, personală și profesională a persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniile educație, formare profesională, tineret și sport.
Sursa: https://www.erasmusplus.ro/
|
![]() |











.jpg)
